Drużynówka (team deatchmatch)

Standardowa rozgrywka polecana dla grup od 6 osób. Gracze dzieleni są na dwie do maksymalnie czterech drużyn. Istnieją dwa warianty gry: z reaktywacją gracza (tzw. „respawnem”) automatycznie lub po powrocie do bazy. Każdy zespół zdobywa punkty za trafienia członków przeciwnej drużyny. Jeśli tzw. współczynnik „friendly fire” (przyjazny ogień) będzie włączony to omyłkowe trafienia członków własnej drużyny mogą nieco utrudniać graczom zadanie. Dodatkowo przy większych grupach (8+) w każdej drużynie może być jeden medyk którego zadaniem będzie leczyć poległych członków drużyny.

SOLO – czyli „każdy na każdego”

Gra dobra na rozgrzewkę, zwłaszcza dla mniejszych grup osób rozpoczynających zabawę z laser-tag. Celem w czasie tej krótkiej rozgrywki jest nabicie jak największej ilości punktów poprzez trafienia innych zawodników. Każdy posiada nieograniczoną ilość „żyć”, po utracie których odradza się automatycznie po kilku sekundach.

Polowanie na Kurczaka / Królika

Scenariusz popularny na wieczory kawalerskie. Bohater wieczoru dostaje specjalne przebranie a jego celem jest przetrwać z limitowaną liczbą żyć w określonym czasie gry. Może się jednak bronić – jego najgroźniejszą bronią jest rozbrajanie przeciwnika śmiechem 😉

Podejście do snajpera

Idealny scenariusz dla osób dobrze czujących się z karabinem w trybie snajperki. Jeden lub dwóch snajperów (zależnie od liczebności grupy) zajmują uprzednio ukryte lub uprzywilejowane pozycje na polu gry. Celem pozostałych jest pozbawienie ich wszystkich punktów życia w czasie gry. Atakujący po utracie życia musza się wrócić do reaktywacji / respawnu.

Atak na cel

Gra drużynowa. Celem każdego team-u jest zdobywanie punktów poprzez trafienia celu znajdującego się na środku pola gry. Drużyny walczą o pozycje i możliwość skutecznego podejścia do celu, który można punktować raz na 10 sekund a trafiony gracz musi wrócić się do własnej bazy / respawnu.

Atak na bazę przeciwnika

Jest to modyfikacja ww. scenariusza. Na środku pola znaduje się baza trzeciej drużyny, która się broni z tej pozycji przez całą grę. W innym wariancie nadal mamy tylko dwie drużyny które punktują strzały do bazy przeciwnika znajdującej się po przeciwnej stronie pola.

Polowanie na szefa

W tej grze jednej osobie przypada rola szczególna. Prawdziwy lub umowny Szef zostaje wyposażony w broń o znacznie większej sile rażenia, nieograniczoną ilość amunicji a także znaczną ilość punktów życia, równą liczbie wszystkich pozostałych których celem jest jego wyeliminowanie a jego celem oczywiście przeżycie.

Ochrona VIPa

W tym scenariuszu rośnie rola współpracy zespołowej. W skład każdej z dwóch drużyn wchodzi jeden dowódca, którego trafienia będą potrójnie punktowane. Celem jest więc zarówno atak na VIP-a ekipy przeciwnika jak i ochrona własnego.

Zdobywanie flagi przeciwnika ( Capture the Flag – CTF )

W tym wariancie gry drużynowej do ostatecznego wyniku liczą się przede wszystkim „duże” punkty uzyskiwane dzięki zdobyciu flagi z bazy przeciwnika przy jednoczesnym obronieniu własnej. Zdobyć flagę może jedynie gracz aktywny (pozostający przy życiu). Alternatywny wariant gry to walka o jedną flagę umieszczoną na środku pola.

Eliminacja

Ograniczona ilość żyć. Wariant rozgrywki Solo lub Drużynówki. Celem jest przetrwanie, gracze pokonani schodzą z pola gry.

Role zawodników:

Żołnierz
Dowódca
Snajper
Medyk
Wsparcie

Comments Closed

Możliwość komentowania jest wyłączona.